Magamról

Saját fotó
Baja, Bács-Kiskun, Hungary
Üdvözöllek! Andrási Rita vagyok, kétgyermekes anyaként élem foltokkal teli életemet, így hát nem unatkozom! Kedvenc mottóm: "Az alkotás rabjaként nem vagyok szabad, de azzal foglalkozom, amit szeretek, ezért szabadnak érzem magam." (Zámbó István, képzőművész, zenész) Ha valami megtetszik, és szeretnéd, ha elkészíteném Neked, itt elérhetsz: andrasirita5@gmail.hu

2021. március 9., kedd

MOZAIKTÁSKA MINTASÁLBÓL

Sziasztok!

Egy egyszerűen megvarrható táskát hoztam nektek, mely gyorsan elkészülhet, csak egyenesen kell tudni varrni. :)

Mi kell még hozzá? Ha van a közeledben olyan függönyös, aki időről-időre kiselejtezi mintasáljait, vedd fel vele  a kapcsolatot, és a kapott anyagdarabkákból egyedi táskákat készíthetsz. Persze kell egy kis tervezés, de lássuk be, ez a legtöbbször elengedhetetlen új méteráru esetében is.

Mivel ez a táska random készül, igazítani mindig van lehetőség menet közben...

Függönysál, vagy mintasál

A kiválasztott mintasálat szétszedem

Levágom a sérült, vagy ragasztós részeket - ez esetben ami marad: 15x18 cm

Ezeket is leigazítom: 25x13 cm

Jöhet a kirakózás, majd ha szükséges, még összeigazítom az anyagok méreteit...

Párban összevarrtam a csíkos és virágmintás anyagokat, majd szétvasaltam a ráhagyásokat.
Levágtam a feleslegeket.
Kiraktam az elemeket, hogyan is fognak majd jól mutatni a színpárok egymás mellett.


Az egyik oldal elemei
              

 

Közbélésnek préselt merevítőt és hátlapnak vásznat választottam. Az alapot és a merevítőt kicsit nagyobbra szabom ilyenkor.

A rétegeket minden egyes varrással összerögzítem.

Az első elemet a hátlapos merevítőre rögzítem 2-3 mm-esen (a zöld nyilak mutatják a varrást.

Majd erre színt színre fordítva rátűzöm a következő elemet és talpszélesen végigvarrom - ezek a varrások összerögzítik a 3 réteget is egyúttal.

Majd kinyitom és megvasalom óvatosan.


Közben készül a táska másik oldala is, párhuzamosan az első oldallal.

Jöhet a következő elem - szándékosan meghagyom a túllógást, ezt utólag ráérek levágni.
Színt színre hajtom, végigvarrom, kinyitom és megvasalom.


Keskenyen körbevarrom a teljes elemet, a másik oldalt is, majd levágom a túllógó feleslegeket.

Kész a táska két oldala, a méreteik: 47x34 cm

 

A hátoldalon látszanak az átvarrások.

Egy külön aljat szabok még egy bársonyos felületű kárpitos maradékból és füleket is.

Az alja méretei: 12x47 cm

Az alja szintén préselt merevítővel és hátlappal, keskenyen körberögzítve, méretre vágva

A fülek méretei: 2 db 16x66 cm

 

 

 

 

 

 

4-be hajtom a füleket és millis tűzéssel levarrom a nyitott szélét

Középtől feljelölök 10-10 cm-t.

 


Csipesszel rögzítem, és keskenyen végigvarrom, ez lesz a fogantyú rész

A fülek alján 3-3 cm-t feljelölök.


Odavarrom az alját a táska egyik oldalához

Odavarrtam

Odavarrom a másik oldalhoz is

Az alja a helyén

Most az alját félbehajtom és rögzítem is.


Végigvarrom a táska két oldalát

Szétnyitom az alja sarkat, csipesszel rögzítem

Fontos, hogy hol varrok: a szétnyitott varrat felett 1-2 mm-rel varrom végig a sarkakat


A másik oldalról így néz ki a varrat

Külön alja lett a táskának

Kész a külseje, a sarkakat benne hagyom

A füleket rögzítem, 3-3 cm-eket belógatva a táskába.

Jöhet a bélés

Szabjuk ki a bélést: amikor "random" dolgozom, akkor mindig a színoldal alapján szabom a bélés elemeit.

Elemek: 2 db oldal elem - 47x34 cm


 
1 db alja elem: 47x12 cm 
 
 
 
És belső osztott zsebnek: 47x47 cm, félbehajtva, osztások: 15,20,12 cm
 

Feljelöltem az osztásokat a zsebrészre

Végigvarrtam az osztásokat


Az aljat bevarrom a bélés elemei közé


Az egyik oldalon nyílást hagyok a kifordításhoz

Az oldalakat megvarrom, az alját a képen látható módon, ahogy a külsőnél is varrtam


Szétnyitom az alját


A varrat felett 1-2 mm-esen végigvarrom a sarkakat



Így jó lesz


A bélésből levágom a felesleget



Egymásba helyezem a külsőt és a bélést, színt színre fordítva

Körbevarrom talpszélesen


Kifordítom

 

A bélést a színoldalra igazítva dísztűzöm a táska száját, valamint bevarrom a kifordítónyílást is a bélésen


És már kész is: 


A kész mérete így: 32,5 cm magas és 43,5 cm széles.



A fülek hossza: 60 cm



Az alja szélessége: 10,5 cm



Jó kis pakolós táska lett, jó móka és sitty-sutty elkészül.


Jó munkát hozzá!

ARita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése