Magamról

Saját fotó
Baja, Bács-Kiskun, Hungary
Üdvözöllek! Andrási Rita vagyok, kétgyermekes anyaként élem foltokkal teli életemet, így hát nem unatkozom! Kedvenc mottóm: "Az alkotás rabjaként nem vagyok szabad, de azzal foglalkozom, amit szeretek, ezért szabadnak érzem magam." (Zámbó István, képzőművész, zenész) Ha valami megtetszik, és szeretnéd, ha elkészíteném Neked, itt elérhetsz: andrasirita5@gmail.hu

2020. június 10., szerda

Egy parkettás blokk

Sziasztok!

Egy igazán egyszerű, de sokoldalúan használható parketta mintás blokkot mutatok nektek.

A blokkomból egy modern párna készült - modern a színhasználatában és a tűzésében:




 Lépésről lépésre bemutatom, én hogyan varrtam és kerültem el a technika buktatóit.


 A kiválasztott anyagok:
- egyszínű harsány anyagok
- többféle szürke árnyalatú textil
A textileket 7 cm-es csíkokra vágtam és random összevarrtam őket. Több, különböző hosszúságú csíkpárt kaptam, marad majd ebből is.
A varratokat szétvasaltam. a csíkok szélessége így 12,5 cm lett. 
Fogtam egy lepedővásznat, melyet négyzet formára vágtam, ez lett a blokkom alapja, mely segít az illesztésekben és ad egy stabilitást a blokknak is.
A lepedővászon mérete biztonsági ráhagyással: 44x44 cm

Ezen a vászon alapon feljelöltem a függőleges középvonalat, és alulra elhelyeztem az első csíkpáromat -szürke-pink páros. A csíkpár bal és jobb oldala 12,5 - 12,5 cm-es oldalt mutat - akkora, amekkora az összevarrt csíkpárom lett. Az így kapott háromszöget az alapra gombostűztem, és jöhet a következő elem.
A következő elemet - szürke-neon páros - színt színre fordítva a fenti háromszögre illesztettem. A két nyíllal jelölt részen varrtam végig.
Arra is figyeltem, hogy mindig a szürke csík találkozik az előző elemmel - ha végignézitek a képeket, akkor végig így dolgoztam.
 Kihajtom a csíkpárt és megvasalom.
A felesleget most vágom le - ezért jó a vászon alappal dolgozni, egyértelműen látszik, melyek a levágandó részek.

Jöhet a következő csíkpár - szürke-narancs, amit most a másik oldalról illesztek színt színre fordítva a színes mintámra.
 Felvarrva az adott szakaszon.
Kihajtva, vasalva és ismét levágva a felesleget haladok tovább - azaz, balról, majd jobbról és ismét balról illesztve a csíkpárokat.....
Itt balról illesztve, varrva, kihajtva, felesleget levágva stb. - szürke-pink csíkpár.
Itt jobbról illesztve a következő csíkpár - szürke-neon.
Majd a szürke-narancs balról, a folyamat ugyanaz - varrás, kihajtás, vasalás, felesleg levágása.


 
Addig illesztgetünk, míg csak egészen kis szabad terület marad a fenti
balos - jobbos sarokban az alap négyzeten.
 

Ekkor két szürke textilcsíkkal - a méretek a képen - kiegészítem a csücsköket, felvarrom, kihajtom, megvasalom...
A toldalék csíkokat mindig ráhagyással szabjuk, hogy legyen miből levágni.
 ... és a felesleget ezután levágom.
Kész az alapunk, színoldalról így fest

Hátulról a felvarrás parketta vonalait lehet látni. ezzel a módszerrel szép, precíz munkát végezhetünk.

Kesztyűflíz és hátlapozás következik.

Majd a tűzés - egy pár segédvonalat felrajzoltam indulásképpen.

A tűzésem hullámos lett némiképp, pedig bentről kifelé haladtam, fokozatosan körkörösen az adott területeken....


A hátlapja ilyen

Méretre igazítás, majd párnává varrás francia hátlappal - a kész párna a bejegyzés legelején látható.

Varrhatjuk monokróm csíkokból, egészen mást hatású a végeredmény.
 Vagy romantikus stílusú vásznakból is, a kifinomult összhatásért.
Jöhetnek a harsány színű balibatikok is akár, energetizáló lesz a végeredmény, az biztos.


Akárhogy is, játszatok jót!
:)
ha van kedvetek osszátok meg velem az eredményt!
ARita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése