2014. október 3., péntek

Az újrahasznosítás....

minőségi alapokon

Sziasztok!

Nekem fontos ez a téma, mert nagyon szeretem. Leginkább farmerral dolgoztam eddig, ha az újrahasznosításra gondolok, de szeretem a lenes alapú, régi, natúr hangulatú vásznakat, erre példa a faddi táborban készült faliképem:



Ennél a táskánál az alapot egy gyönyörű színű lenvászon 8 részből szabott szoknya adta.
 A farmertáska farmernadrág szárából készült, a címke is rákerült az elejére.
A legfrissebb próbálkozásom egy kasmírpulcsi ujjából készült neszi. Az ujját kiterítve lekukacoltam 3 rétegben.
 A hátoldalra rárajzoltam a sablont, mellette látható a cipi és a bélés.
Ilyen lett a kész tolltartó. Nem volt nehéz vele dolgozni. Finom, puha a tapintása.
Ez a táskám gyapjús szövetnadrágból készült...tegnap fejeztem be.

A halszálkamintába nagyon beleszerettem, ez lesz most az őszi táskám. A kivágott formára vasalós vetexet vasaltam, hogy stabil legyen és ne nyúljon, e mögé vékony vatelin és hátlap is került.

A dekoráláshoz ripsz szalagot, és műbőrt használtam.
 Ilyen  a kész táska elölről:
 Felülről cippzáras lett.
És  a bélés is újrahasznosított, lepedővászonból készült.










Amit én szem előtt tartok, ha újrahasznosítok:
- felhasználás előtt minden anyagot kimosok megfelelő hőfokon és mosószerrel;
- törekszem arra, hogy ne legyen szakadt, kopott az alapanyag (pl. farmer esetében kerülöm a túl kopott, vagy lyukas részeket), kivéve, ha a cél pont a "szakadtság", mivel vannak foltvarrós technikák, melyek erre épülnek;
- feltétlenül rétegekkel dolgozom, tehát alábélelem, bevasalom a kötött, vagy gyapjús anyagokat;
- törekeszem arra, hogy a varrások a vastagabb rétegek esetében is egyenletesek és egyenesek legyenek, minőségi munkát szeretnék ez esetben is elérni;

Hamarosan egy újabb kötött anyagból készült munkával jelentkezem, mert érdekes szövése miatt érdekes kihívásnak ígérkezik.

Jó kísérletezést kívánok Nektek is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése