2013. május 24., péntek

JÁNOSKAERESZTÉS

Sziasztok!

Már régóta esedékes egy friss bejegyzés....

Nos, most, hogy félretettem kicsit  a házimunkát és egyéb varrós teendőimet, megosztom Veletek múlt szombati élményeimet.

Persze e történet még régebbre vezethető vissza, amikor is Rita megkért készítsek egy óriásbetűkből álló feliratot textilből textilre, és ezt varróscsapatunk, a Sugovica foltkör nevében adjuk át majd Jánoskaeresztéskor a Halászati Mini Skanzen részére.

A munkának nekiugrottam azon nyomban, mihelyst beszereztem hozzá 3,3 méter molinóvásznat, egy szép kékfestő jellegű textilt, és a nagyméretű, papírra nyomtatott betűket.
Közben megkértem Erikát, hogy ipari varrógépével varrja körbe a nagy textilfelületet.
A munka nehezen ment az elején, mert a gépem karja alatt nehezen fértem el a hatalmas textillel, egyszerre kellett volna betűt körbemintázni és szabadon varrni.
Ilont hívtam segítségül, akivel már lényegesen gyorsabban haladtunk, ő rajzolt, vágott és varrtam majd együtt vágtunk. Másnap Erzsikével folytattuk a már felvarrt betűk körbevágását, a pertlik felvarrásást. így az ő segítségükkel gyorsan és szépen dolgozhattam.
És íme az elkészült plakát, melyen a betűk 35 cm magasak:


A Türr Kilátónál, háttérben a vízzel kapcsolatos foltmunkáink, előtérben a varrógató kis csapat.
Az érdeklődőkkel filchalacskát, textilepret, jojókat varrtunk.
Én a horgolás alapjait szerettem volna elsajátítani, Margótól meg is kaptam az alapokat, hála neki, most ebbe a kézimunkába szeretek bele. :)
Ebből a szép kemencéből finom illatok szálltak, a benne sült kacsazsíros lepényből és malackalácsból mi is kóstólhattunk, nagyon finomak voltak.



Sok sok képet találtok még a Facebookon, a Sugovica Foltkör oldalán.

Hamarosan újabb közös rendezvényünk lesz, éléménybeszámolóval ismét jelentkezem majd.
Szép napokat Nektek!

2 megjegyzés:

  1. Jó kis programotok volt. Nagyon jó lett a felirat.
    A képekről régi emlékek jutnak eszembe. 2000-es évek, Baja ÁTI DEPO napok ,halászlé, stb.
    Nézz be hozzám, van egy játékos kérdésem.

    VálaszTörlés