2012. április 30., hétfő

Hétvégi kirándulás

Hétvégi kirándulás

Április 28-án, szombaton Kecskemétre látogatott a bajai Sugovica Foltkör, melynek én is tagja vagyok. A Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ rendezte meg a Dél-alföldi Regionális Foltvarró Találkozót, ahol megnézhettük a "Megfoltozott emlékeink" c. pályázatra érkezett munkákat, melyen én is részt vettem egy faliképpel. Ezzel kapcsolatos élményeimet egy más alkalommal osztom majd meg veletek.
A rendezvény keretében "workshop" jelleggel bemutatót tartottam arról, hogyan készítsünk egy  nyakkendőből neszeszert. Ennek munkafolyamatát osztom most meg veletek.
1. A nyakkendőt kibontom, a legszélesebb részeken összevarrom.
 
2. Rétegezem vékony vatelinnel és egy textilhátlappal, majd lekukacolom. A kukacolás segít összefogni a három réteget.


  3. Ezután sablon segítségével vágom ki a 2 db külső oldalt, díszítem, ezzel takarva az illesztéseket, ha szükséges, majd bélést szabok (2 db) és bevarrom a cippzárat. A sablon kialakításakor arra törekszem, hogy minél nagyobb részt menthessek meg a nyakkendőből, így született e két eltérő méretű kész neszi is.



A cippzár bevarrását a helyszínen ígértem néhányotoknak, hogy leírom lépésről lépésre, ezt a hét vége felé kereshetitek az oldalamon.
Mostantól tehát már a nyakkendőket is érdemes válogatni, hiszen hasznos dolgok készülhetnek belőlük! 
Sok kreatív pillanatot és szép napot kívánok mindannyiótoknak!



2 megjegyzés: